Leto i jeseň budú opäť o prevencii

Leto i jeseň budú opäť o prevencii

Ani počas leta nebudeme nečinný. Okrem článkov a prípravy na jesenné obdobie (o ktorom už dnes vieme, že bude náročné) sa zúčastníme niekoľkých zaujímavých aktivít. Zameranie ako inak – bezpečnosť IT  a prevencia IT kriminality. Pritom v plnej miere bežia prípravy na semináre a konferencie, ktoré sú pred nami.

 

Leto v znamení stretnutia so slovenskými a českými učiteľmi

3133Už druhýkrát nás čaká príjemné pozvanie na Letnú školu moderných učiteľov pod gesciou spoločnosti Microsoft v rámci projektu Partneri vo vzdelávaní . Letná škola sa koná v malebnom prostredí česko-slovenského pomedzia – na Kopaniciach pri Žitkovej. Minulý ročník s pracovným názvom Kopanice 2013 bol nesmierne zaujímavý, verme že tento bude zas o level vyššie.

 

 

Od septembra opäť na školách

Pokračujeme v sérii prednášok na školách, ktoré sa nominovali v rámci súťaže  Dobrý nápad môže pomôcť

dobry_napad_2

 

 

Má to vôbec zmysel, zmeníme tým niečo?

Túto otázku si kladieme dosť často a tak sme sa obzreli späť a opýtali na niektorých školách na ktorých sme už nejaké aktivity realizovali. Položili sme dve základné otázky:

  1. Aký majú podľa Vášho názoru prínos podobné prednášky resp.či vôbec nejaký prínos majú?
  2. Aké boli spätné odozvy od učiteľov a žiakov v období po prednáškach?

 

Monika Szabóová, preventistka, ZŠ L.Novomeského, Lučenec

ZŠ NovomeskéhoPrednášky k tejto problematike majú obrovský význam. Pokrok ide dopredu, ale my sme nedozreli na zaobchádzanie s niektorými vecami. Deti, ale ani dospelí, si neuvedomujú nebezpečenstvo používania IT a veľmi potrebujú informácie od niekoho, kto je informovanejší.

Odozva od žiakov aj učiteľov je pozitívna. Podobné prednášky uvítame aj v budúcnosti a ďakujeme.

 

Ibi Straussová, ZŠ Nižný Klátov


VýstřižekPrvotný prínos, ktorý mi napadol, je ten, že sa pomenujú veci správnym menom. Že účastníci pochopia, že digitálny priestor vie byť rovnako anonymným, akým vie byť verejným. V preklade – mnohí si až tu uvedomili, že rôzne veci/udalosti/príhody, ktoré už často aj zažili a ktoré sa im nezdali podozrivé, môžu v sebe skrývať nejaké to nebezpečenstvo. Bolo to vidieť hlavne na tvárach žiakov z druhého stupňa, ako reagovali, ako ich to nútilo zamyslieť sa. Ba u niektorých sa zdalo, že v istej chvíli zbledli a ja som presne vedela, že to dieťa sa tu spoznalo a že podobná vec sa mu už istotne stala. 

Učitelia okamžite zareagovali, že toto už dávno malo byť. A že by mala byť podobná prednáška aj pre nich, lebo si uvedomili, aké majú medzery v znalostiach z tejto oblasti.  Na rodičovskom združení, kedy sa rodičia pýtali na túto akciu (podľa rozprávania detí doma) dali rodičia požiadavku na besedu aj pre nich. (môj postreh – najlepšie pre rodičov samostatne, ale aj spoločne s deťmi).  No a medzi žiakmi sa našli takí, ktorí prišli po besede za mnou, „otvorili sa“ a kládli otázky, prípadne si prišli pre radu. A toto je neodškriepiteľný dôkaz toho, že to malo zmysel. 

 

Naďa Mihálová, preventistka, Gymnázium Hnúšťa

pk-IMG_2817V prvom rade si myslím, že prednášky tohto typu majú za úlohu prebrať nás všetkých z hlbokej naivity a nevedomosti. Áno, sme naivní a nevedomí pri domyslení dopadov svojho konania a správania sa na sociálnych sieťach a internete. Prednáška Ing. Ostera mnohým z nás otvorila oči. Rozprúdila diskusiu a priniesla aj konkrétne právne riešenie on-line útoku na študentku našej školy. Určite odporúčam na školách prednášky tohto typu, ako aj ich cyklické opakovanie.

 

Vyjadrite váš názor v komentároch