Heslá a inšpirácia

Heslá a inšpirácia

Mužov pri tvorbe hesiel inšpiruje šport, ženy zase známe mená

Heslá sú strašná otrava, a nie len vtedy, keď ich musíte vyťukať do svojho online bankového účtu alebo ak chcete nakupovať vo svojom obľúbenom digitálnom obchode. Spoločnosť Harris Interactive spravila pre antivírusovú spoločnosť ESET prieskum o tom, ako ľudia zaobchádzajú so svojimi heslami. Zúčastnilo sa ho 2129 obyvateľov USA vo veku nad 18 rokov. Prinášame vám niekoľko zaujímavých údajov z tohto prieskumu.

 

„Potreba vytvoriť a spravovať stále viac a viac hesiel je jednou z nevýhod digitálneho života,“ hovorí výskumník spoločnosti ESET Stephen Cobb. Keď si vytvárame heslo, máme na to všetci nejakú stratégiu. Niekto si vyberie heslo úplne náhodne, iný zase ako heslo použije meno svojho domáceho miláčika spolu so svojim rokom narodenia. Každý človek sa musí sám za seba rozhodnúť, čo chce takýmto heslom chrániť. Slabé heslo v tvare Mucko84 nemusí byť automaticky zlé, užívateľ by ho však nemal používať na prístup k citlivým osobným alebo firemným údajom.

 

Čím citlivejšie údaje sa za heslom ukrývajú, tým by malo byť silnejšie. V prieskume až 39 percent opýtaných uviedlo, že heslo si vyberajú úplne náhodne. Podľa Cobba ide o celkom povzbudivé číslo. Odpovede na otázku čo ľudí inšpiruje pri tvorbe hesiel boli relatívne podobné v každej demografickej skupine. Nie je však prekvapením, že viac mužov použilo na vytvorenie hesla názov športového tímu než ženy (7 percent verzus 4 percentá). Ženy boli zase náchylnejšie použiť na pri tvorbe hesla meno známej osoby (24 percent verzus 16 percent).

 password-infographic-SK

„Ak sa na heslá pozrieme z pohľadu užívateľa, mnohí z nás zdieľame pocit, že zmena hesla je problematická. Problém spočíva v tom, že heslá nie sú menené dostatočne často na to, aby mohli užívateľské účty adekvátne chrániť,“ vysvetľuje Cobb. Z prieskumu totiž vyplynulo, že 45 percent užívateľov si mení heslo raz do roka a 31 percent raz za pol roka. Spoločnosť Deloitte pritom vyčíslila, že nesprávne používanie hesiel môže mať pre firmy negatívny dopad v podobe miliardových strát a taktiež naštrbenie dôvery, ktorú do nich vložili klienti.

 

Autor: ESET

Napísať odpoveď pre Heslá a inšpirácia | Preve...Zrušiť odpoveď